La ce mãrci li se aprinde becul consumatorilor români
Marcile romanesti mai au un drum lung de parcurs pana sa intre in memoria consumatorilor autohtoni.
Nici o marca romaneasca nu si-a facut loc in topul primelor zece marci de impact in mintea consumatorilor romani, conform unui studiu realizat de compania de cercetare de piata Synovate Romania si comandat de revista Biz.
Clasamentul apartine exclusiv marcilor straine, pe primul loc situandu-se, ca si anul trecut, cand a fost intocmita prima editie a acestui studiu, Coca-Cola, la egalitate de aceasta data cu detergentul Ariel. Ambele marci au cumulat cate 100 de procente.
Lor le-au urmat Colgate-Palmolive, cu 97 procente, Philips si Nokia, cu cate 88%, Mercedes - 86%, BMV - 83%, Sony -82% si Blendamed si Avon cu cate 81%.
La o prima vedere, s-ar crede ca explicatia pentru care marcile romanesti lipsesc din acest clasament o reprezinta bugetele mult mai mici de promovare in raport cu cele ale companiilor straine. Doar ca din topul primelor zece lipsesc cu desavarsire operatorii de telefonie mobila ca Orange sau Connex.
Si noi facem diferite studii pe marcile de telecom in special , a declarat Andra Calin, Corporate & Services Data Manager la Orange Romania. Brandul Orange n-are decat doi ani pe piata, iar comparativ cu marcile de larg consum, telefonia mobila nu are o penetrare atat de mare .
Carolina Tache, Senior Research Executive in cadrul Synovate a declarat ca repondentii au mentionat marci de produse si aproape deloc marci de servicii, deoarece produsele sunt cele la care se raporteaza. Produsele reprezinta ceva palpabil , a spus Tache.
Marcile romanesti apar abia atunci cand subiectii studiului au fost directionati catre categorii de produse. S-a putut observa ca, la categoria bauturi nealcolice, prezenta marcilor romanesti este egala cu cea a marcilor strai