Presa romaneasca, scrisa si electronica, se afla de ceva vreme in criza. Nu este nici o noutate ca, cu o exceptie notabila, tirajele ziarelor au scazut ametitor si nici audientele nu stau mai bine, cel putin pe segmentul buletinelor de stiri.
Increderea pe care cetatenii o acorda presei, relevata de sondajele de opinie, este una simbolica si se refera in special la demascarea actelor de coruptie, tema de care nu s-au ocupat insa multe publicatii.
Explicatia oferita de institutiile ce se ocupa de monitorizarea presei si de dreptul la libera exprimare a jurnalistilor este ca, lipsita de resurse financiare, mass-media a fost cumparata la propriu sau cu publicitate. Motiv pentru care si-a pierdut credibilitatea.
Ziaristii de vocatie, devotati profesiei, au ajuns sa faca un fel de echilibristica publicistica, in asa fel incat sa fie satisfacut si interesul patronatului si sa fie transmisa si informatia catre cetatean, ratiunea de a fi a presei.
Slalomul cotidienelor centrale si principalelor televiziuni intre Putere, Opozitie si cetatean a creat un sentiment de confuzie sau de revolta la nivelul consumatorului de informatie. Internetul s-a facut purtatorul mesajelor de dezgust pentru anumite articole si stiri din aceasta campanie electorala, care are un invins clar, libertatea presei.
Nu stiu daca multi dintre romani au accesat site-urile ziarelor si posturilor de televiziune in aceasta campanie electorala sau forumurile de discutii consacrate, ca www.anchete.ro, dar cei care au facut-o au avut ocazia sa citeasca mesaje deloc magulitoare la adresa prestatiei jurnalistice a unora dintre colegii ziaristi.
Presa romaneasca s-a intors in aceasta campanie pe baricadele politice, la fel ca in 1990, cu diferenta ca nu si-a asumat public o tabara sau alta, ci a continuat sa pretinda ca este independenta si obiectiva. Pe