Romanii au mancat anul trecut napolitane in valoare de 40 de milioane de euro, a declarat, ieri, cu prilejul aniversarii a zece ani de la deschiderea Fabricii de napolitane Joe din Timisoara, Paul Nuber, directorul general al Nestle Romania. "Daca luam in calcul consumul general de pe piata romaneasca, 40 de milioane de euro este o cifra foarte mica", a apreciat Nuber.
El a mai subliniat faptul ca, desi datele de pe piata arata ca, anul trecut, romanii au cumparat mai multe napolitane de marca decat in anii precedenti, acestia prefera inca produsele vrac, care sunt mai ieftine. "Romanii cumpara in continuare produse vrac avand preturi mai apropiate de buzunarul lor, dar, cu timpul, aceste produse vor disparea", a precizat Nuber.
Oficialul elvetian a mai spus ca piata de napolitane din Romania va cunoaste o explozie in urmatorii ani si in ce priveste consumul, dar si ca marci noi care vor intra pe piata. In acest sens, el a previzionat pentru acest an o crestere a cifrei de afaceri a Grupului Nestle in Romania de 42 la suta in acest an fata de anul trecut.
Nuber a enumerat si o serie de neajunsuri ale mediului de afaceri din Romania. "Nu se asigura un mediu concurential loial pentru toate firmele, taxele la import si la export trebuie reduse imediat pentru a incuraja exportul si investitiile straine, iar Codul Muncii cuprinde o serie de reglementari neclare si interpretabile.
Investitorul strain vine acolo unde este bine primit", a avertizat Nuber. In ciuda neajunsurilor semnalate de directorul general al Nestle Romania, investitiile in Romania ale grupului elvetian vor continua, in perioada 2005-2007 fiind prevazute investitii de 3,5 milioane de euro.
Produsele obtinute la fabrica din Timisoara ajung si pe pietele din tarile vecine, precum Bulgaria, Cehia, tarile fostei Iugoslavii sau Polonia.
Romanii a