Anual, pentru alimentarea cu apa a acestor dozatoare, firmele romanesti si persoanele fizice cheltuiesc cam 7 milioane euro, potrivit estimarilor lui Constantin Stroe, seful uneia dintre firmele care importa watercoolere. “Daca luam in calcul si dozatoarele vindute, avem o piata de 12 milioane euro. Studiile de specialitate estimeaza ca potentialul pietei romanesti este de circa 60.
000 dozatoare. Eu cred ca e vorba de numai 35.000”, mai spune Stroe. De la luna la luna, cantitatea de apa vinduta, precum si numarul de aparate, creste cu circa 25%. “In general, se consuma lunar cam 8 bidoane de apa la un aparat. Daca la inceput, doar companiile mari, bancile si farmaciile au cumparat dozatoare, acum acestea au ajuns si in casele romanilor.
E drept, veniturile acestora sint cu mult peste medie, dar e un pas inainte. De altfel, cresterea ponderii dozatoarelor in rindul acestui segment de populatie este in ultima vreme mult mai dinamica decit in cazul firmelor”, explica Constantin Stroe, seful Aqua Regis.
Apa plata e mai buna decit cea de izvor
Pe piata sint circa 8 furnizori de dozatoare pentru apa. Majoritatea distribuie insa apa de masa sau apa de izvor. “Calitativ, acestea sint inferioare apei minerale plate care trebuie sa aiba un anumit continut de minerale, sa fie pure... Apa de masa, care e apa de fintina, si cea de izvor nu rezista mult pentru ca nu sint pure.
Buteliile trebuie schimbate la intervale scurte de timp, altfel apa se impute”, ne-a spus Mihail Ianas, seful patronatului de ramura APEMIN.
“Romanii nu s-au obisnuit cu apa plata, care este o apa minerala, dar fara acid, si o confunda cu apa de izvor sau cu cea de la robinet. La noi, mai ales strainii si cei din orasele mari cumpara apa plata. La sate, aproape ca nici nu poate fi vorba de o piata a acestui produs”, e de parere Ianas. @N_P