Dupa aproape un an de intrerupere, Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) intentioneaza sa scoata din nou la privatizare SC Electroputere SA Craiova, dupa cum anunta conducerea companiei din Banie. Electroputere este producator de motoare electrice de mare putere, de locomotive Diesel si de aparataj de inalta precizie.
Singura companie care pare sa aiba intentii serioase pentru Electroputere este Siemens Germania, cu care firma din Banie a avut relatii comerciale. “Din cite stim noi, Siemens a depus la AVAS o scrisoare de intentie potrivit careia ar fi interesata de Electroputere.
Este singura oferta viabila pe care o are AVAS in acest moment”, a declarat directorul general al Electroputere, Cornel Mondea. Colaborarea dintre Siemens si Electroputere a adus societatii craiovene contracte si comenzi de zeci de milioane de dolari, in domeniul aparatajului.
Siemens are insa concurenta in procesul de transfer de proprietate asupra actiunilor colosului industrial din Banie: “General Motors vrea sa formeze un consortiu cu Bombardier Suedia si sa participe impreuna la privatizarea Electroputere”, spune Cornel Mondea.
Bombardier a fost anul trecut partener de afaceri cu societatea craioveana, unde au fost asamblate 18 rame de metrou, beneficiarul final fiind Metrorex Bucuresti.
Oficialii de la Electroputere sustin ca AVAS nu a stabilit inca daca societatea va fi privatizata pe bucati (pe fabricile componente: Aparataj, Motoare Rotative, Locomotive), asa cum ar dori investitorii, sau va fi vinduta asa cum este acum.
Anul trecut, APAPS a incercat sa creeze o strategie de privatizare pe bucati a Electroputere, dar s-au opus sindicatele din cauza ca numai una dintre fabricile componente era solicitata de ofertanti, si anume fabrica de locomotive. Acesta ar fi cel de-al patrulea proces de privati