Societatile comerciale, asociatiile familiale si persoanele fizice autorizate care doresc sa angajeze temporar personal specializat pentru diferite domenii de activitate vor putea apela la o societate infiintata special in acest sens, printr-o hotarare de guvern emisa joi.
Agentul de munca temporara are atributii in selectia si plasarea fortei de munca si va pune la dispozitia celor interesati personalul solicitat pentru activitati speciale.
Personalul va presta serviciile respective pe o durata de 12 pana la cel mult 18 luni si va avea dreptul sa primeasca din partea societatii care l-a solicitat un salariu cel putin egal cu al altei persoane care efectueaza, in cadrul unitatii, aceeasi activitate.
In perioada in care nu vor desfasura nici o activitate temporara, denumita „misiune“ in textul hotararii, angajatii vor fi platiti de agentul de munca cel putin cu salariul minim brut pe tara.
Pentru a avea dreptul sa plaseze personal, agentii de munca trebuie sa obtina autorizatia de functionare de la directiile judetene ale Ministerului Muncii, care o vor elibera in termen de 15 zile de la depunerea dosarului.
Autorizatia de functionare se va emite numai daca agentii de munca solicitanti s-au constituit conform legii, nu au datorii bugetare, nu figureaza in evidentele cazierului fiscal si nu au fost sanctionati pentru incalcarea legislatiei muncii sau a legii fiscale.
Ei trebuie, de asemenea, sa depuna o garantie financiara in valoare cu echivaletul a 25 de salarii minime brute, intr-un depozit bancar special. Pentru inceput, autorizatia de functionare va fi acordata pentru o perioada de doi ani, cu posibilitatea prelungirii pe inca doi ani, iar daca in acest timp nu vor exista probleme, autorizatia va fi acordata pe termen nelimitat.
In schimb, agentii care isi vor desfasura activitatea fara a