Astfel, acestia nu se vor mai afla in situatia de a credita societatea de electricitate Mai multi cititori ne-au semnalat la redactie ca sistemul de facturare a energiei electrice pe baza de consum estimat, cu regularizare la sase luni, favorizeaza societatea Electrica. "Timp de 6 luni am platit facturi lunare de peste 500.000 de lei. La regularizare, factura nu a depasit 100.000 de lei", ne scrie un cititor, subliniind faptul ca "astfel, crediteaza lunar societatea cu cateva sute de mii de lei". "De ce trebuie sa platesc mai mult decat consum?", se intreaba un alt cititor. "Cand s-a preluat acest sistem de facturare (in urma cu un an si jumatate), s-a avut in vedere avantajarea clientului, si nu a societatii. Implementarea sistemului s-a realizat pe baza dialogului cu fiecare consumator in parte. Facturarea se realizeaza tinand cont de conventia de consum, incheiata cu o mare parte dintre consumatori", ne-a declarat Ioan Damian, director Furnizare in cadrul Electrica, insistand asupra faptului ca "cifrele stabilite si facturate nu sunt batute in cuie". Daca constata ca platesc mai mult decat consuma sau orice alta neregula, consumatorul se poate adresa oricand societatii pentru remedierea situatiei, adauga Damian. Potrivit statisticilor Electrica, 40% dintre consumatorii de energie electrica din Bucuresti nu au incheiat conventii de consum cu Electrica (in capitala sunt 800.000 de consumatori de energie electrica). In cazul acestora, Electrica a luat in considerare, la facturare, consumul lunar estimat in baza istoricului. "Am dat dreptul omului, functie de dotarile locuintei, sa-si corecteze consumul dupa bunul plac", a subliniat directorul Damian. Pentru a nu afecta consumatorii, conducerea Electrica a decis ca regularizarea sa se faca si la 3 luni. "Clientii nostri nu ies pagubiti. In majoritatea cazurilor, acestia platesc mai putin decat consuma", su