•Reprezentantii SC Autobuzul SA Iasi au cerut in instanta aproape un milion de dolari de la Mihai Giubernea, pentru pierderile pe care societatea de transport le-a inregistrat anul trecut •Ieri, judecatorii au respins cererea lui Giubernea de a fi reinstalat in postul de director al firmei de transport •Totodata, magistratii au decis ca Giubernea sa nu primeasca 400 milioane de lei de la firma pe care a condus-o
Scandalul iscat la inceputul anului la SC Autobuzul SA Iasi continua. Ieri, la Tribunalul Iasi a avut loc un nou termen de judecata din dosarul in care reprezentantii firmei iesene de transport in comun au facut actiune in raspundere, cerandu-le judecatorilor sa-l oblige pe Mihai Giubernea, fostul director al SC Autobuzul SA Iasi, la plata sumei de 32,095 miliarde lei. Aceasta suma reprezinta pierderile din activitatea de exploatare inregistrate de firma in anul 2003, in perioada in care a fost condusa de Giubernea. Reclamantii si-au bazat cererea pe raportul de audit facut de Serviciul de Audit Intern din cadrul Primariei municipiului Iasi. Raportul nr. 1972 arata ca, in anul 2003, au existat deficiente de conducere si organizare deosebit de grave. La 30 iunie 2002, a fost incheiat protocolul de divizare a RATC, in urma caruia SC Autobuzul SA a preluat pierderi de 26,840 miliarde de lei si datorii de 24,272 miliarde lei. Dupa divizare, in doar un an de zile, datoriile au ajuns la 77,827 miliarde lei, la sfarsitul anului 2003. Conform raportului, 74,84 la suta din datorii reprezentau restante la plata impozitelor la bugetul de stat, plata asigurarilor sociale si de sanatate si penalitati. Aceste pierderi au atras demararea masurilor de executare silita, blocarea conturilor bancare si instituirea sechestrelor asiguratorii asupra disponibilitatilor financiare ale firmei. Asa cum au aratat reclamantii, toate acestea s-au intamplat din cauza lu