Care au fost principalele realizari ale editiei din acest a Festivalului International de Teatru de la Sibiu?
Ceea ce m-a preocupat in mod deosebit anul acesta a fost o strategie manageriala pe care am pus-o in practica. Am putut sa fac testul unei Capitale europene comprimate, incercind sa mobilizez cit mai multe forte. Am testat in special capacitatea logistica, cu care ne confruntam in fiecare an si pe care trebuie sa o aducem la un nivel de performanta maxima. Proba de foc pe care a trebuit sa o trecem cind Sibiul a cistigat candidatura pentru Capitala europeana in 2007 a fost sa demonstram ca putem pune la dispozitie cit mai multe spatii functionale, in asa fel incit sa existe o diversitate a formulelor de joc, adecvate unor spatii care sa integreze notiunea de neconventional.
Sibiul are o retea foarte puternic dezvoltata de locatii de acest gen, care va fi personalizata cit mai bine prin marcarea specificitatii fiecarui loc, nu doar artistic, ci si culinar, de exemplu. In acest sens, sectiunea underground de anul acesta a avut un succes deosebit. Spectacolele de la Green Hours au fost foarte bine primite si au demonstrat ca acest tip de provocari teatrale, deja bine implementate, este absolut necesar si prin faptul ca reuseste sa-si formeze un public fidel si sa cistige teren. De asemenea, se va inaugura in mod oficial Sala Thalia, unde vor fi produse spectacole de opera, opereta, teatru-dans, iar Sala Mare de Sport va fi reutilata, in asa fel incit sa poata intra 4000 de spectatori. Cum spuneam si inainte, a trebuit sa demonstram Comisiei Europene ca putem folosi cit mai multe locatii care sa acopere zone diferite de spectacol. Trebuie sa fim foarte constienti ca a fi Capitala europeana inseamna un enorm cistig de imagine si, de-abia din 2010, tarile intrate in Uniune vor putea sa aplice pentru acest statut. E deci un noroc urias car