PSD s-a specializat, in ultima parte a campaniei electorale, in lovituri sub centura, desi liderii partidului s-au jurat, inainte de alegeri, ca vor evita mesajele electorale negative. “PSD va duce o campanie ofensiva, dar civilizata, fara violente si atacuri la persoana”. Aceasta este o declaratie pe care a facut-o in luna februarie 2004 presedintele executiv al PSD, Octav Cozmanca.
Atit el, cit si colegii sai vorbeau atunci despre o campanie electorala pozitiva pe care o va duce PSD.
Premierul Nastase spunea chiar ca partidul sau va fi tot mai putin prezent prin afise electorale, strategia PSD fiind aceea de a comunica direct cu oamenii. Intre timp, cei din partid si-au schimbat optica. Campania pozitiva cu care se tot faleau a luat adesea chipul uneia negative in toata regula.
Sint deja celebre afisele publicitare cu Traian Basescu, prezentat ca un cersetor intr-o baltoaca, descult, cu pantalonii suflecati si cu pantofii in jurul gitului. A fost tot ceea ce a putut gasi mai bun staff-ul de campanie al “diplomatului” Mircea Geoana. O strategie similara a adoptat, zilele trecute, si Ioan Rus, la Cluj.
Pe atunci inca ministru de interne, Rus si-a dat acordul pentru ca Emil Boc, contracandidatul sau la primarie, sa apara intr-o reclama publicitara comandata de PSD in postura de nazist care controleaza lagarul de concentrare “Cluj-svit”.
Atac in versuri
Staff-ul de campanie al candidatului Aliantei PNL-PD la Primaria Sectorului 6, Cristian Poteras, a adunat o colectie intreaga de afise si fluturasi denigratori. Promisiuni false, acuzatii nedovedite, parodii ieftine, ba chiar si versuri scrise de un anume “Cetateanu' turmentat liberalo-democrat”.
Iata o strofa a unei poezii care a circulat zilele trecute prin cutiile postale ale cetatenilor din sectorul 6. “Am trecere, sint “number one”