Romania este una dintre principalele porti de intrare ale drogurilor consumate in Europa Occidentala si, mai nou, a devenit si o tara in care se produc stupefiante, fiind astfel un adevarat ?Narcoland? la granitele Europei, scrie saptaminalul italian ?Panorama? intr-un amplu material, subliniind faptul ca in ciuda investitiilor masive ale Uniunii Europene pentru stoparea acestui trafic, rezultatele sint modeste
Romania este una dintre principalele porti de intrare ale drogurilor consumate in Europa Occidentala si, mai nou, a devenit si o tara in care se produc stupefiante, fiind astfel un adevarat ?Narcoland? la granitele Europei, scrie saptaminalul italian ?Panorama? intr-un amplu material, subliniind faptul ca in ciuda investitiilor masive ale Uniunii Europene pentru stoparea acestui trafic, rezultatele sint modeste. Situatia este cu atit mai alarmanta cu cit din 2007 granita de est a Romaniei va deveni si granita Uniunii Europene.
Articolul porneste de la descrierea situatiei existente la punctul de vama Giurgiu-Ruse, orase unite de Podul Prieteniei, ?o structura impunatoare din fier si beton pe doua niveluri: dedesubt trec trenurile, deasupra vehiculele. La mijloc, heroina. Pe 20 iunie, podul va aniversa 50 de ani, dar nu aceasta aniversare atrage atentia Europei. Avind in vedere ca este unicul punct de trecere pentru mijloace de transport grele de la granita dintre Romania si Bulgaria, a devenit o frontiera ?calda?: in fiecare zi, pe aici trec peste 500 de tiruri, 50 de autocare, 400 de automobile, pe linga trenurile cu traseu foarte lung ce leaga Istanbulul si Salonicul de Moscova si Kiev.
Capturile de la Giurgiu, o picatura in ocean
Nu este intimplator faptul ca tocmai cu fonduri europene a fost construita ?supervama? de la Giurgiu, 28 de hectare cu cabine pentru politistii vamali, depozite vamale si tehnologii de avangarda pen