Internetul romanesc este o poveste recenta. Cercetarile serioase sunt inca la inceput, iar oamenii care incearca sa castige bani din afacerile online au de luptat cu destule mituri neadevarate despre Internet.
Rata de penetrare a Internetului in Romania este inca foarte scazuta, undeva intre 6 si 9 procente, spun specialistii. Conform unui studiu recent al agentiei media MindShare, aproximativ 1,7 milioane de romani au acces online, dintre care cei mai multi sunt adulti cu varste cuprinse intre 25 si 34 de ani (38%). Iata si primul mit spulberat: Internetul nu este un "loc de joaca" pentru copii si adolescenti, cei mai multi utilizatori fiind persoane adulte. Un alt studiu, realizat de compania NetBridge, care detine liderul de pe piata publicitatii online Boom.ro, confirma: doar 9% dintre "internautii" romani au mai putin de 18 ani.
O alta "legenda" despre utilizatorul roman de Internet spune ca este sarac. Intr-o tara cu un salariu mediu lunar mai mic de 200 de euro, acest lucru nici nu ar fi de mirare. Insa cei care se ocupa de cercetarea pietei au date surprinzatoare si aici.
81% dintre cei care folosesc Internetul detin un telefon mobil, mai mult de jumatate (53%) folosesc cel putin un card bancar, 71% au un computer personal acasa, 51% au un autoturism in gospodarie, 21% au petrecut cel putin o vacanta in strainatate, 16% au asigurare de viata, in timp ce doar 3% se considera saraci. Acestea sunt datele oferite de studiul companiei NetBridge, realizat in decembrie 2003 pe un esantion de 50.000 persoane, in analiza fiind cuprinse cele aproximativ 100 de site-uri din portofoliul agentiei de publicitate Boom.ro.
Tinerii reprezinta, totusi, un segment important din totalul "internautilor". Obiectivele lor pe Internet sunt chat-ul, e-mailul gratuit si divertismentul, arata un raport al agentiei ARBOmedia. C