Potrivit presedintelui Patronatului Roman, Gheorghe Naghiu, fiecare patron merge cu ce partid doreste, neexistand la nivelul organizatiei patronale o strategie in acest sens. „Patronii stiu cel mai bine ce partid ii avantajeaza. Poate ca patronatul ar trebui sa sustina o alianta care are in program o reducere de impozite, dar in Romania nimic din ce s-a promis nu s-a indeplinit.
Asa ca fiecare e liber sa sponsorizeze pe cine doreste. Dar in special cei neinregimentati intr-un anumit partid vor merge la doua capete, pentru a avea liniste dupa alegeri“, ne-a declarat presedintele Patronatului Roman.
Mai mult, potrivit domniei sale, alegerile din toamna vor costa din greu patronii, iar cotizatiile vor fi pe masura procentelor obtinute in aceasta vara de partide si a fortei societatii pe care patronii o conduc. Sumele variaza intre cateva milioane si cateva sute de milioane de lei. In caz contrar, este posibila o anumita corectie administrata patronului rebel.
Ca exista razbunare politica dupa alegeri este de acord si George Constantinescu, presedintele patronatului Romtoys. „Am tiparit unele pliante pentru un anumit candidat politic, acum patru ani, care a pierdut alegerile, si am avut apoi o multime de controale“, sustine George Constantinescu.
Exista, in schimb, si patroni care fac sponsorizari indiferent de procentele pe care le obtine un partid politic in alegerile locale. Este vorba despre cei implicati politic, care obtin un anumit avantaj sau o pozitie inalta in noua administratie, iar banii dati sunt pe masura functiei. Acum patru ani, un post de deputat sau senator costa in jur de patru miliarde de lei.
Se asteapta ca, in toamna, pretul sa fie mai mare, data fiind inflatia si, de ce nu, chiar procentul destul de nesigur al partidului de guvernamant. Se stie doar ca reducerea procentajului unui partid politi