Guvernul a adoptat saptamana trecuta o hotarare privind procedura si criteriile de acordare a fondurilor nerambursabile din bugetul asigurarilor pentru somaj.
Acest fonduri se acorda pentru infiintarea sau dezvoltarea de intreprinderi mici si mijlocii, unitati cooperatiste, asociatii familiale, precum si de activitati independente desfasurate de persoane fizice autorizate, proportional cu numarul de someri incadrati in munca si care isi desfasoara activitatea in localitati confruntate cu fenomene de saracie si excluziune sociala din cauza nivelului
ridicat al somajului.
Pentru obtinerea fondurilor, solicitantii trebuie sa prezinte proiectul/studiul de fezabilitate si documentele care atesta capacitatea tehnico-economica in original si in copie, sigilate in plicuri separate, pe care se mentioneaza dupa caz, ca este copie sau original si datele de identificare a solicitantului.
Hotararea mai stabileste si continutul documentatiei ce trebuie depusa in vederea finantarii.
Astfel, cererea insotita de proiectul/studiul de fezabilitate si de documentele care atesta eligibilitatea si capacitatea tehnico-economica se depune, de catre solicitant pana la o data stabilita, la sediul agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene sau a municipiului Bucuresti in a caror raza teritoriala se afla localitatile in care urmeaza sa se acorde fondurile nerambursabile.
Pentru a se califica in "cursa" pentru obtinerea creditelor nerambursabile este necesar ca firmele solicitante sa se incadreze in una din urmatoarele categorii: societate comerciala mica sau mijlocie (potrivit prevederilor legale); unitate cooperatista; asociatie familiala infiintata de someri, in care cel putin unul din membrii asociatiei familiale a realizat un stagiu total de cotizare in
sistemul asigurarilor pentru somaj de minimum 2