Cea mai ingenioasa si mai banoasa instalatie artizanala folosita la furtul de combustibil a fost descoperita la Constanta, dupa ce in canalul Dunare-Marea Neagra a aparut din senin o pata de patru kilometri de combustibil. Instalatia trecea prin pamant, dar si prin apa, iar hotii nu se mai osteneau cu cisterne, ci cu ambarcatiuni sau chiar barje.
Conductele ilegale treceau pe sub calea ferata, apoi prin Canalul Dunare-Marea Neagra si se puteau astfel fura mii de tone de motorina pe zi. Aceasta, care se intindea pe aproape o jumatate de kilometru, a fost descoperita, in localitatea constanteana Basarabi, de cativa lucratori ai CFR, care au agatat cu o drezina un furtun. Ei au anuntat conducerea Petrotrans si Politia.
Politistii au descoperit ca pe conducta de motorina a Petrotrans erau montate doua instalatii artizanale, care erau legate de un furtun din plastic cu diametrul de doi toli. Conducta de motorina se afla la o adancime de 1,5 metri, racordul celor doua instalatii fiind facut la aceeasi adancime, iar furtunul fiind ingropat la o adancime de aproape 30 de centimetri.
Furtunul instalatiei era continuat pe o distanta de aproape 100 de metri pana la calea ferata, unde trecea pe sub pietrisul sinelor, ajungea pana la Canalul Dunare-Marea Neagra pe o distanta de 90 de metri si continua pe fundul apei, pe o distanta de peste 100 de metri.
Seful Serviciului de Ordine Publica din cadrul IPJ Constanta, Adrian Rapotan, afirma ca pe ambele maluri ale Canalului au fost descoperite doua robinete montate pe furtun. Celalalt capat al furtunului nu iesea pe mal, ci se oprea in apa, la o distanta de o jumatate de metru de mal.
Specialistii afirma ca in doar doua minute putea fi sustrasa o tona de combustibil, dat fiind diametrul furtunului si cele doua instalatii legate de acesta. Potrivit surselor citate, este posibil ca