Procentele din cota de piata la nivel mondial pierdute de Nokia in primul trimestru al anului nu au afectat pozitia producatorului pe piata din Romania, afirma oficialii companiei finlandeze.
In Romania, pozitia de lider a Nokia se va consolida in urmatoarea perioada, printre motive fiind si lansarea pe piata a cinci noi tipuri de telefoane mobile, a afirmat ieri la Bucuresti Imfred de Jong, Managing Director al diviziei Nokia Mobile Phones si responsabil cu vanzarile pentru Ungaria si Romania.
Nokia a pierdut 5,7% din cota de piata la nivel mondial in primele trei luni ale lui 2004, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la 28,9%, se arata intr-un studiu al companiei de cercetare a pietei Gartner Inc. Aceasta situatie nu se regaseste si in Romania, afirma reprezentantul Nokia, care nu a dorit sa precizeze cota actuala a producatorului finlandez pe piata romaneasca.
In ceea ce priveste piata mondiala, de Jong a spus ca lansarea noilor produse si noua strategie va duce, in a doua jumatate a acestui an, la recuperarea cotei de piata pierdute.
Nokia a lansat in Romania sase noi telefoane si a prezentat cateva date despre strategia de viitor a companiei la nivel mondial. Conform estimarilor companiei finlandeze, piata mondiala de telefoane mobile va creste cu 20% in acest an fata de 2003, ajungand la un volum de 600 de milioane de unitati vandute.
In plus, piata telefoanelor inteligente (smartphones) si a telefoanelor cu camera incorporata va creste cel mai rapid, iar Nokia va spori productia acestor tipuri de dispozitive, precum si a telefoanelor cu clapeta.
Aceste tendinte sunt sustinute de noile produse ale Nokia, prezentate ieri. Cele mai ieftine modele sunt Nokia 2650 si Nokia 2600, care vor fi comercializate in Romania la preturi aproximative de 120, respectiv 100 de euro, incepand cu trimestrul al tr