Europenii ce viseaza la confortul unui business jet au noroc. Operatorii si brokerii reduc ratele curselor charter sau ofera servicii in conditii mai avantajoase, relateaza Financial Times.
Flexjet Europe, o divizie a producatorului canadian de aparate de zbor Bombardier, urmeaza sa ofere ceea ce pretinde a fi primele servicii de zbor transatlantic in sistem charter cu preturi fixe. Sub vechiul sistem, ce este inca operativ pe alte rute, pretul oscila in functie de destinatie si de costul legat de trimiterea unui avion la aeroportul de unde clientul dorea sa plece.
O cursa dus-intors va costa acum 150.000 de euro sau 140.000 de euro pentru clientii ce rezerva un anumit numar de ore. Pentru zborurile catre orice destinatie, spune compania, aceasta reprezinta o reducere cu 6% a preturilor.
Clientii vor putea zbura de la orice aeroport din Europa catre orice destinatie din Statele Unite sau Canada cu conditia ca zborul sa dureze noua ore sau mai putin in fiecare directie.
Cunoscuta in principal pentru schema sa de proprietate, in mod esential un model de business in timeshare pentru aparatele de zbor destinate oamenilor de afaceri, NetJets Europe ofera acum clientilor din sectorul corporatist pachete de 25 de ore de zbor incepand cu 115.000 de euro, in functie de aparatul de zbor folosit. Orele trebuie consumate in decurs de doi ani si pot fi suplimentate cu cate cinci ore.
Air Partner, cel mai mare broker din lume din acest sector, va lansa un program prin care urmareste sa-i extinda afacerile in afara Europei, clientii avand posibilitatea de a cumpara pachete de ore.
Ce sta la baza acestei intensificari a activitatii? Problema este ca sunt prea multe aparate de zbor si prea putini clienti.
Numarul avioanelor cu reactie si cu turbo propulsoare a crescut in Europa de la aprox