Lasarea in coada de peste a consiliilor judetene si locale, in asteptarea rezultatelor alegerii primarilor, e si o afacere a prefectilor, reprezentanti ai Guvernului PSD (cei care convoaca sedintele acestor consilii).
PSD a avut tot interesul sa traga de timp, in speranta imbunatatirii procentului de primari alesi dupa turul doi (si asa coplesitor dupa primul tur), mizand pe efectul psihologic la impunerea structurii de conducere a consiliilor judetene si locale. Altfel, e drept, e o complicitate pe toata linia, Opozitia actuala a facut jocul Puterii intre cele doua tururi de scrutin.
Ca nici nu merita sa te omori cu firea sa instalezi in fruntea unui judet sau a unei localitati o structura de conducere in consiliu care sa-ti apartina, cand esti minoritar la nivel de primari? La mentalitatea de acum, cand nu-ti ajuti cu bani publici-gramada decat colegul de partid, in nici un caz pe adversarul tau politic ales primar, nici n-ai la ce altceva sa te astepti.
In general, alegerea structurii de conducere a consiliilor judetene si locale s-a transformat intr-o afacere monstruoasa acolo unde nu exista o majoritate.
Echilibrarea raportului de forte intre PSD (uzat, totusi, de guvernare) si PNL-PD (care a primit voturi politice, impotriva PSD si nu pentru PNL-PD, unde sunt aceiasi lideri compromisi de guvernarea catastrofala anterioara) a pus partidele mici parlamentare (PRM si PUR, plus UDMR) in situatia de a arbitra alegerile din interiorul acestor consilii.
Motiv de suspiciune maxima, coruptia politica functionand din plin, fiecare dintre cei ce doresc sefia cumparand din greu bunavointa arbitrilor.
Despartirea apelor intre cei doi combatanti PSD si PNL-PD ar trebui sa aduca, o data cu epuizarea acestor alegeri locale, „schimbarea realitatii“ (de care facea caz, pe un post national de televiziune, zilele tre