Prima linie automatizata de productie a cimentului ce utilizeaza combustibil alterantiv - anvelope uzate, uleiuri uzate si deseuri lemnoase - a fost inaugurata, ieri, la Deva. Problema colectarii acestor deseuri este acuta, afirma conducerea Carpatcement, intrucat nu exista posibilitatea colectarii si transportarii combustibilului de acest fel.
Anvelopele uzate trebuie colectate de vanzatorii lor, dar acestia nu s-au inteles cu fabricile de ciment referitor la cine sa efectueze transportul.
Potrivit fostului ministru al Mediului Petru Lificiu, pe „solul patriei“ s-au acumulat 50 de milioane de tone de anvelope uzate. Producatorii de ciment au propus ca finantarea celor care se vor ocupa de colectare si transportul anvelopelor uzate sa se faca din fondul de mediu.
De la infiintarea acestui fond, in anul 2002, pana in prezent s-au strans 40 de milioane de dolari, insa nu a fost repartizat nici un leu, din cauza unor neclaritati legate de modul cum au fost accesate finantarile, a spus Lificiu.
Fostul ministru al Mediului a adaugat ca trebuia elaborat un manual de lucru, astfel incat sa se dea drumul acestor finantari. Lificiu ne-a declarat ca manualul a stat trei luni pe masa ministrului Ilie Sarbu, dar nu a primit unda verde pentru ca titularul postului de la Agricultura „nu are curajul sa isi asume asemenea responsabilitati“.
Totodata, Lificiu a mai precizat ca Ordonanta guvernamentala 16/2001 prevede constituirea unui fond pentru reciclarea anvelopelor uzate, dar nu s-a strans nici un ban, din lipsa unei institutii care sa aplice respectivul act normativ. Lificiu ne-a mai spus ca Romania a adpotat 90% din aquis-ul de mediu, dar are o mare problema cu institutiile ce trebuie sa-l aplice.
Prima linie automatizata de productie a cimentului ce utilizeaza combustibil alterantiv - anvelope uzate, uleiuri uzate si deseuri lemn