Proiecte de mediu sustinute in regie proprie
Anul acesta se va finaliza reabilitarea tuturor punctelor de alimentare a locomotivelor de pe raza sucursalei SNCFR Marfa Constanta * In acest sens, au fost alocate cateva zeci de miliarde de lei * Dupa terminarea operatiunii de reabilitare a acestor puncte, combustibilii deversati accidental vor fi folositi, printr-un complex procedeu de colectare, reabilitare si valorificare, la functionarea centralelor termice Locurile si zonele mai sensibile legate de mediu si protectia lui in cadrul unitatilor feroviare sunt cele care alimenteaza locomotivele, amplasate pe calea ferata, in depouri. Aici, exista linii alocate special acestor operatiuni, unde se realizeaza procesul de revizare si echipare si, cu acest prilej, se face si alimentarea lor. Pana prin anii 1994-1995, nu au fost niste deziderate primordiale ale societatilor de cale ferata, si in general ale economiei. O data cu apropierea de normele europene, de dezideratul integrarii, desigur ca si pretentiile vizavi de modul cum se respecta aceste norme au crescut. In depouri, practic, liniile procesului tehnologic nu au fost incluse in niste programe de reabilitare si modernizare, de foarte multi ani. Astfel, ca zonele liniilor pe care se alimentasera chiar si locomotivele cu aburi au devenit imbacsite de imensele cantitati de combustibil, respectiv motorina, uleiuri, pacura, care au ajuns accidental in sol, infestandu-l. Viorel Turcu, directorul general al Sucursalei SNCFR Marfa Constanta, ne-a declarat ca "pentru efectuarea unor lucrari de protectie a mediului la aceste puncte au fost intocmite liste-proiecte si, o data cu aparitia surselor de finantare a investitiei, au fost demarate si lucrarile de reabilitare si modernizare a procesului tehnologic de alimentare". Pana acum au fost finalizate integral lucrarile de modernizare a procesului tehnologic la depoul