Peste 40 de campanii promotionale se deruleaza in acest moment pe micile ecrane, dublu fata de aceeasi perioada a anului trecut cand numarul promotiilor era de doar 20.
Fie ca este vorba de o promotie pentru bere, vopsea, cafea sau produse electronice si electrocasnice, obiectivele acesteia sunt de a informa, de a convinge sau de reaminti oamenilor ce inseamna acel produs si de ce ar trebui sa-l cumpere pe acela si nu unul de la o firma concurenta.
Efectele campaniilor promotionale se masoara in numar de clienti atrasi, fiind luat in calcul procentul cu care au crescut vanzarile produsului respectiv. "Publicitatea are clar o influenta asupra vanzarilor. Pe termen scurt, vanzarile cresc.
Cresc cu 25 la suta, se dubleaza sau se tripleaza, dar cel mai important este ca acest procent trebuie sa corespunda cu obiectivele respectivei campanii promotionale", ne-a declarat Doina Pop, director de PR al companiei Panasonic Romania. Firma Panasonic a dezvoltat o campanie de promovare a unui cuptor de paine.
Prin campanie s-a urmarit informarea consumatorilor despre lansarea unui nou produs si convingerea consumatorilor ca oferta Panasonic este cea mai buna din punct de vedere al raportului pret calitate. "Pe termen scurt, campania a avut succes, astfel ca cererea pentru acest produs este in continua crestere, iar vanzarile s-au dublat", ne-a mai spus Doina Pop.
Cunoscuta campanie promotionala la cafeaua solubila Nescafe, cu jovialul Wake Up Man intruchipat de un barbat de culoare imbracat in rosu, a adus vanzari cu 60 la suta mai mari fata de aceeasi perioada a anului trecut. "Pe parcursul celor 11 saptamani de campanie, 650.000 de persoane au intrat in promotie, peste 350.
000 de plicuri participand la tragerea la sorti finala pentru desemnarea marelui castigator a 100.000 de dolari", explica Liviu Irimia,