Traficul cu autoturisme de lux furate a reprezentat, si in acest an, o activitate profitabila pentru multi infractori romani si straini, organizati la nivelul mai multor state din Europa de Vest. Traficul cu autoturisme de lux furate a reprezentat, si in acest an, o activitate profitabila pentru multi infractori romani si straini, organizati la nivelul mai multor state din Europa de Vest. Astfel, daca in 2003 au fost descoperite, la frontiera, doar 15 masini sustrase din Occident pentru a fi introduse sau tranzitate prin Romania, in prima jumatate a acestui an, politistii de la granita de vest au depistat 36 de limuzine, care s-au dovedit a fi furate din Germania sau Italia. In prezent, se afla pe rol mai multe dosare penale care au ca obiect:
* introducerea in Romania a unui lot de autovehicule cu serii de sasiu falsificate;
* scoaterea din tara, fara drept, a unor autovehicule tip cap-tractor;
* indigenizarea unor masini furate din tari occidentale;
* tranzitul pe teritoriul Romaniei al unor autovehicule reclamate ca fiind furate din strainatate.
In cooperare cu structuri similare, vest-europene, politistii de frontiera din cadrul IGPF au identificat si alte grupari criminale, care au traficat circa 60 de autoturisme de lux reclamate ca furate de proprietarii lor din mai multe state. In acest scop, au fost realizate schimburi operative de date si informatii cu politisti italieni, spanioli, germani. S-a constatat ca, pe piata neagra, cele mai cautate masini sunt autoturismele Mercedes, BMW si Jeep, iar la clasa mijlocie, ponderea o detin masinile VW, Audi si Opel. In continuare, "grosul" gruparilor de traficanti este format din cetateni italieni, romani si bulgari. Mai nou, intre cei care au astfel de indeletniciri au aparut si cetateni turci, sarbi sau ucraineni. In numai doua zile, la inceputul lunii mai, la PTF Giurgiu, au fost