•Solutii tehnice periculoase pentru iesenii care calatoresc cu tramvaiele •Inventiile folosite de angajatii RATEC, sub supravegherea directorului Neculai Abalasei si a finului sau Cristian Stoica, inginer sef, pot provoca catastrofe in transportul local in comun •Starea in care se afla calea de rulare a tramvaielor din Copou demonstreaza incompetenta actualei conduceri a Regiei
Reporterii cotidianului ZIUA de Iasi au intrat in posesia unor fotografii care demonstreaza inconstienta conducerii Regiei Autonome de Transport Electric in Comun (RATEC), al carei director, Neculai Abalasei, impreuna cu finul sau, inginerul sef al Regiei, Cristian Stoica, patroneaza utilizarea unor solutii tehnice periculoase pentru iesenii care circula cu tramvaiele. Imaginile prezentate demonstreaza evidenta: angajatii RATEC folosesc, la lucrarile de inlocuire a sinelor, cleme metalice, care sunt facute din nimic altceva decat dintr-o platbanda indoita la cald, probabil, solutie care nu respecta nici unul din standardele in vigoare. In plus, aceasta solutie tehnica, diferita de cea normala si de siguranta, cea a clestilor K, va avea efecte distrugatoare in viitor. Fata de solutia corecta, clemele din platbanda sunt implicate intr-un proces de forfecare, care va determina nu numai tensiuni in sina de tramvai, dar va prezenta un pericol de deraiere, dupa o perioada de folosinta. In cazul in care Neculai Abalasei si Cristian Stoica considera ca aceste cleme de fixare a sinei de tramvai sunt sigure si respecta legislatia in vigoare privind siguranta caii de rulare, nu au altceva de facut decat sa prezinte public aprobarile acestor solutii tehnice, aprobari ale organismele de reglementare si control din Romania, respectiv de inspectorii de la Inspectoratul de Stat in Constructii.
Un alt element improvizat care este pus acum sub stratul de piatra si, eventual, de asfalt,