Continuam sa prezentam perceptiile romanilor asupra sistemului de educatie, asa cum reies din sondajul lansat cu putin timp in urma de Centrul „Educatia 2000+“ (primul sondaj de acest fel conceput pentru sistemul de invatamint).
In numarul precedent am prezentat si comentat raspunsurile romanilor cu privire la relevanta educatiei asupra succesului in viata (bunastare); gradul de cunoastere a sistemului de invatamint si a ofertei scolare de catre populatie; gradul de acceptare la care s-a ajuns astazi in ceea ce priveste existenta invatamintului privat si ce inseamna o scoala buna in ochii romanilor.
In materialul de fata vom vedea daca oamenii au incredere in sistemul de educatie, scoala si profesori; cum a primit populatia schimbarile care au avut loc in sistem din 1990 si pina astazi, si care sint miturile care fundamenteaza astazi opiniile cu privire la educatie.
Romanii au incredere in sistemul de educatie
In general, oamenii au incredere in sistemul de educatie. Intr-o proportie covirsitoare, romanii considera ca ceea ce se invata la scoala le foloseste elevilor in viata. Astfel, 76% dintre cei care au raspuns sondajului s-au declarat de acord total sau, mai degraba, in mare masura cu aceasta afirmatie. Analiza detaliata realizata asupra esantionului a aratat ca, intr-o mai mare masura, cei care au incredere in sistemul de invatamint sint rezidentii din mediul rural, oamenii mai in virsta si cei care au un nivel mai scazut de studii. Am putea spune chiar ca oamenii cu mai putina educatie au mai multa incredere in sistemul educatiei decit cei relativ mai educati.
De asemenea, Ministerul Educatiei se bucura de increderea romanilor. Domeniul educatiei si cel al afacerilor interne sint cele doua domenii in care romanii isi manifesta multumirea fata de activitatea Guvernului. Precizam ca in mod traditional, si din