Rodica Tapalaga revine pe scena intr-un spectacol care nu o merita Uneori, cand te intrebi ore in sir, asistand la premiere in teatrele romanesti "de ce au ales acest text?", "ce vor sa spuna cu el?", "la ce bun atatea desfasurari de forte?" si altele asemenea, o replica din Caragiale ar putea sa dea "cheia enigmei" mai bine decat orice altceva: "De ce sa n-avem si noi falitii nostri?". Ei bine, la Bulandra, problema s-a rezolvat: la numai cateva saptamani de la premiera cu Apus de soare de Barbu Stefanescu Delavrancea de la Teatrul National, pe scena de la sala "Toma Caragiu", cazuta in ultimul timp in adormire, a fost prezentata in premiera o piesa ceva mai noua, dar care seamana leit cu cea mai sus pomenita. Un rege batran (Mircea Albulescu) este atins din senin de o boala necunoscuta, iar in lipsa lui se declanseaza luptele pentru tron, fiul sau, Printul de Wales (Marius Chivu), fiind pe cale sa devina regent. Batranul rege cade in mana doctorilor, care se dueleaza in diagnostice si este despartit de regina sa (Rodica Tapalaga). Pana la urma se gaseste un medic neconventional (Petre Lupu) ce-l trateaza prin conversatie si... teatru, vindecarea venind in urma implicarii regelui intr-o reprezentatie cu Regele Lear. Povestea regelui George al III-lea seamana incredibil cu cea a lui Stefan cel Mare, totul pana la scena de teatru in teatru din care intelegem, in fine, cat de mare e distanta: daca la noi, dupa Stefan, a urmat intunericul, englezii au fost salvati fiindca l-au avut pe...Shakespeare. Alan Bennett, actor englez, cunoscut si ca dramaturg, a scris si jucat piesa Nebunia regelui George in 1991 si a publicat-o in 1992, fara ca acest text sa fie considerat una dintre cele mai reusite dintre creatiile sale. Nu e rea ideea ca un rege care a innebunit, devenind tocmai prin aceasta mai lucid, fiind propriul sau bufon de curte, se poate vindeca prin teatru, insa