Dansul contemporan reprezinta zona cea mai vie a experimentului artistic programatic asumat si mai ales a preocuparilor constante legate de invitarea unor importanti coregrafi din strainatate. Este segmentul unde evenimentele – atitea cite sint, atitudinea Ministerului Culturii fiind una de totala ignorare, in conditiile in care pentru spectacole megalomanice si inutile, gen Apus de soare, Crima pentru pamint se dau miliarde – au prestanta si calitate. S-ar putea spune ca dansul contemporan in Romania ia pulsul celui occidental si incearca sa se sincronizeze cu cele mai reprezentative directii coregrafice. Chiar daca anomalia inexistentei unui spatiu adecvat creatiilor dansatorilor contemporani pare sa nu ridice semne de intrebare politicii culturale defectuoase din Romania, promisiunile raminind mai degraba in aer, initiative importante continua sa apara.
Intre 23 si 25 iunie, in cadrul proiectului Road Map, compania americana de dans „Leah Stein“ a organizat un atelier-auditie in aer liber – Dancing on Site, amplasat in centrul istoric al Bucurestiului (zona Lipscani, strada Selari, Palatul voievodal Curtea Veche), la care au participat dansatori, coregrafi si muzicieni. Workshop-ul s-a concentrat pe un concept cheie in arta contemporana: integrarea spatialitatii in actul artistic, valorizarea pertinenta a sit-ului, care nu mai este doar cadru de joc, ci subiect al demersului performativ, in asa fel incit spectacolul sa se plieze pe morfologia locului ales ca definitoriu pentru un anumit tip de reprezentatie. Zona veche a Bucurestiului a devenit centrul acestui atelier in care participantii au fost provocati sa-si gindeasca creatiile in functie de ambientul desemnat.
Simbata 26 iunie, Leah Stein a prezentat spectacolul Sounding Ground, un concert de dans si muzica alcatuit din patru creatii coregrafice apartinind dansatoarelor Darla Stanley, Leah