Tinand cont de apropiata listare la bursa a liderului pe piata motoarelor de cautare, Google, rivalii Yahoo si Microsoft fac eforturi mari pentru a-si pastra clientii, dar si pentru a castiga altii noi. Insa nici Google nu sta cu mainile in san, comenteaza Washington Post.
Recent, Google a anuntat doua noi servicii de cautare destinate majoritatii publicului de pe Internet: site-urile de mici dimensiuni. Astfel, intentia Google devine clara, spun analistii pietei: Google vrea sa puna mana pe "tot ce misca", interesul pentru afacerile aflate in dezvoltare demonstrand o strategie pe termen lung a liderului cautarilor online.
Interes pentru site-urile mici si medii
Pentru a atrage in colaborari proprietarii de site-uri, Google a decis ca este timpul sa imparta banii cu ei. Compania ofera o casuta de cautare Google pentru a fi integrata in design-ul site-urilor partenere, iar orice clic facut de un utilizator pe o reclama afisata alaturi de rezultatele cautarii ii va aduce in cont proprietarului de site cativa centi.
Aceasta politica nu este o noutate pentru Google, care insa avea astfel de intelegeri numai cu site-urile de dimensiuni foarte mari. Acum este prima oara cand compania isi indreapta atentia si spre restul site-urilor, intr-o incercare evidenta de a-si asigura cresterea viitoare pe o piata aflata intr-o dinamica continua, aceea a cautarii online si a publicitatii legate de cautarea online.
Un al doilea serviciu nou oferit de Google este cautarea personalizata, in functie de site-ul de pe care este initiata. Un detinator de site poate integra in paginile sale o casuta de cautare Google care va returna rezultate doar din domeniile de activitate definite de el. Spre exemplu, daca vizitati un site de astrologie si incercati o cautare dupa cuvantul "stele", veti primi rezultate leg