Festivalul Internaţional Săptămâna Muzicii Noi - 2004, ediţia a XIV-a, a debutat cu un spectacol muzical-coregrafic în premieră absolută. După ce generaţiile de compozitori români ai anilor '30 (Mihail Jora, Paul Constantinescu) şi ai anilor '40-'50 (Zeno Vancea, Alfred Mendelsohn, Hilda Jerea) scriau adesea partituri pentru spectacole de dans, ulterior asemenea demersuri componistice au devenit flori rare, în rândul cărora se înscrie actuala lucrare a compozitorului George Balint, Treceri. Şapte episoade muzicale pentru un spectacol coregrafic, prezentată în prima seară a Festivalului menţionat.
Întruparea scenică a acestei compoziţii se datorează Adinei Cezar, care, după o consultare cu Ion Dodu Bălan, a semnat scenariul, coregrafia, regia şi conceperea costumelor, în decorul cu o mare pondere în economia spectacolului al Dianei Ioan şi în conceptul multi-media al lui Zomir Dimovici. Şi, în fine, cei care au materializat vizual şi sonor ceea ce au gândit creatorii spectacolului, au fost dansatorii Companiei Contemp a Teatrului Naţional de Operetă "Ion Dacian" şi interpreţii Ansamblului Vocal-Instrumental al acestui teatru.
Dacă nu avem căderea să apreciem, în sine, lucrarea muzicală a compozitorului George Balint, apreciere pe care o vor face, desigur, cronicarii muzicali, putem spune, privind compoziţia sa din unghi coregrafic, că ea era de o expresivitate sugestivă, ofertantă pentru dans şi Adina Cezar a şi realizat, într-o serie de episoade ale spectacolului o legătură ingenioasă între mişcare şi propunerea muzicală.
Coregrafia a debutat inspirat prin dansul Iuliei Was şi al Taniei Cucoreanu, din păcate vag citibil, deoarece se desfăşura în penumbră. Chiar dacă, programatic, compozitorul declară că a urmărit "devenirea de la umbră la înfăţişare", odată ce ai adus corpul unui dansator pe scenă, trebuie să îi permiţi