Desi a avut parte de o inaugurare a lucrarilor in stil mare, cu Vivaldi si invitati de rang inalt, autostrada Transilvania, care porneste de la Brasov si se termina la Bors, este inca la stadiul de operatiuni premergatoare. "Acum se fac lucruri care tin de bucataria acestui proiect.
Se aduc utilaje din Croatia, pentru ca la noi nu exista asa ceva, se instruiesc oamenii, se traseaza linii", spun oficialii Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT) despre ceea ce se lucreaza in prezent la autostrada Transilvania.
Cand vor fi incepute lucrarile propriu-zise, e greu de spus, ca si numele firmelor cu care Bechtel a decis sa lucreze in calitate de subcontractori. Desi, la semnarea contractului, compania americana a promis sa coopteze si firme romanesti, inca nu se stie care vor fi norocoasele. "De acum incolo se vor lua aceste decizii.
Desi Bechtel se ocupa de selectarea subcontractorilor, atunci cand acestia vor fi cunoscuti vom sti si noi", mai spun reprezentantii MTCT. Cu cateva saptamani in urma, publicatia Dow Jones Newswires a facut public faptul ca autostrada Brasov-Bors va fi construita in mod egal de compania americana Bechtel si cea turca Enka Insaat.
Autostrada va avea o lungime de 415 kilometri si va traversa judetele Brasov, Sibiu, Cluj, Salaj si Bihor. Valoarea totala a investitiei este de 3,433 miliarde euro, din care suma aferenta contractului de executie semnat cu Bechtel se ridica la 2,241 miliarde euro. Serviciile de proiectare care sunt asigurate de consortiul Iptana/Search vor costa 42 milioane euro.
Anul acesta se va lucra pe sectiunile Campia Turzii-Gilau - 54 de kilometri - care vor fi finalizate in 2008 si Suplacu de Barcau-Bors. Reprezentantii Ministerului Transporturilor spun ca pe aceste tronsoane nu sunt probleme cu terenurile pe care trebuie sa treaca autostrada