Compania Nationala CFR SA a reusit sa inchirieze, dupa trei licitatii organizate la Bursa Romana de Marfuri, numai 1.169 km de cale ferata neinteroiperabila, din cei peste 2.890 km scosi la mezat. Valoarea totala de inchiriere a celor 1.169 km de cale a fost de peste 12,5 miliarde de lei.
In cazul in care nu se va aproba o noua Hotarare de Guvern cu privire la soarta tronsoanelor de cale ferata ramase neinchiriate, conform HG 27/2004, cei peste 1.700 km vor fi inchisi, au declarat surse din CFR.
Firmele care au inchiriat cele 42 de tronsoane de circulatie din totalul de 105 scoase la licitatie vor incerca sa obtina profit din contractele incheiate si sa creasca rentabilitatea portiunilor respective. Majoritatea sectiilor au fost inchiriate pentru transportul feroviar de marfa si mai putin pe traficul de calatori.
Banii din chirii vor fi utilizati pentru acoperirea datoriilor si modernizarea infrastructurii. Aceste sectii situate in mare parte la capatul magistralelor de transport aduna maximum 10% din traficul de calatori si doar 2% din cel de marfuri. Durata de inchiriere poate fi intre 5 si 10 ani, pentru tronsoane, si de 5 ani, pentru materialul rulant inchiriat de la CFR Calatori.
Compania Nationala CFR SA a reusit sa inchirieze, dupa trei licitatii organizate la Bursa Romana de Marfuri, numai 1.169 km de cale ferata neinteroiperabila, din cei peste 2.890 km scosi la mezat. Valoarea totala de inchiriere a celor 1.169 km de cale a fost de peste 12,5 miliarde de lei.
In cazul in care nu se va aproba o noua Hotarare de Guvern cu privire la soarta tronsoanelor de cale ferata ramase neinchiriate, conform HG 27/2004, cei peste 1.700 km vor fi inchisi, au declarat surse din CFR.
Firmele care au inchiriat cele 42 de tronsoane de circulatie din totalul de 105 scoase la licitatie vor incerca sa obtina profit