"Orice om e mai usor de vazut cand nu e de fata" "Daca n-as fi fost director de teatru, as fi inventat un teatru, fie el si de apartament, numai ca sa-l joc pe Gellu Naum. Am inventat editura "Orice om e mai usor de vazut cand nu e de fata"
"Daca n-as fi fost director de teatru, as fi inventat un teatru, fie el si de apartament, numai ca sa-l joc pe Gellu Naum. Am inventat editura Palimpsest ca sa-i public teatrul", a declarat ieri Ion Cocora, directorul Theatrum Mundi, cu ocazia lansarii volumului de teatru Exact in acelasi timp. Pe langa piesa ce da titlul volumului, aici mai sunt incluse Poate Eleonora, Insula, Ceasornicaria Taus si scenariul Nepotul lui Rameau, dupa Denis Diderot, scris de Gellu Naum pentru spectacolul montat de David Esrig in 1967, cu Marin Moraru si Gheorghe Dinica in distributie. Au vorbit despre carte Ion Cocora, (care si-a amintit ca a debutat ca director de teatru cu un spectacol Naum, Poate Eleonora, in regia lui Alexandru Tocilescu, si l-a definit pe scriitor ca un precursor al teatrului absurdului), criticii Ion Bogdan Lefter, Marin Mincu si scriitorul Vlad Zografi. Desi nu erau prezenti, intr-un fel au vorbit despre Gellu Naum si regizorii care l-au montat, ale caror cuvinte prefateaza piesele din volum: Mihai Maniutiu, Alexandru Tocilescu, Catalina Buzoianu, Mircea Marin, David Esrig. Poate pentru ca este si el dramaturg, Vlad Zografi a intuit cel mai bine pe ce ton se poate vorbi despre scriitura lui Gellu Naum si despre persoana scriitorului. Zografi a explicat de ce il considera pe Gellu Naum un dramaturg: "Dincolo de poezia care e in piesele lui se afla teatrul, cu fine indicatii de regie. Cine vrea sa vada daca un dramaturg e cu adevarat om de teatru trebuie sa se uite la felul in care a scris indicatiile de regie. Gellu Naum e un scriitor de teatru cu o extraordinara viziune arhitectonica, el isi inchipuie spectacolul, a