Datorita unei conjuncturi fericite din care au rezultat un punct si doua litere, asezate intr-o ordine extrem de avantajoasa, Tuvalu, o micuta insula din Oceanul Pacific, si-a putut permite construirea singurei sosele, introducerea iluminatului stradal si achitarea cotizatiei la ONU. Pentru tarisoara cu 9.000 de locuitori, din momentul in care a primit literele “.
tv” ca domeniu de Internet, acestea au devenit principala avere nationala.
Canale de televiziune, retele internationale si alte site-uri de Internet care au vreo legatura cu domeniul video s-au inghesuit sa cumpere dreptul de a folosi terminatia “.tv” pentru propriile lor site-uri, de la o tara care, in mod ironic, nici macar nu are post de televiziune si in care cea mai mare afacere era, pina la aparitia Internetului, exportul de ulei de nuca de cocos.
O afacere de milioane
Organizatia pentru Standarde Internationale de la Geneva, cea care a dat fiecarei tari cite un cod de Internet, este cea care a binecuvintat micuta insula Tuvalu cu domeniul “.tv”, asa cum a dat, de pilda, “.ro” Romaniei si “.fr” Frantei. Numai ca locuitorii din Tuvalu s-au ales cu un domeniu foarte solicitat si au dreptul sa il concesioneze contracost.
Pina in prezent, guvernul din Tuvalu a incasat peste 20 de milioane de dolari de pe urma acestor trei semne (.tv) concesionate de zeci de mii de firme. De curind, domeniul a fost solicitat si de o liga de baseball, care vinde pe Internet inregistrari video ale meciurilor diverselor echipe si chiar de o agentie imobiliara care ofera imagini video ale fermelor pe care le pune in vinzare.
In total, cistigul adus de domeniul “.tv” a devenit dublul PIB-ului si a permis guvernului sa asfalteze intreaga retea rutiera - care are numai 11 kilometri lungime -, sa introduca iluminatul public, sa plateasca circa 50.000 de dolari - taxa pentru inscrierea in Na