Firmele de asigurari nu despagubesc societatile de transport de valori daca prejudiciul este provocat din vina angajatilor acestora Potrivit chestorului Ion Sultanescu, seful Directiei de Ordine Publica din IGP, primele verificari efectuate, ieri, la firma CPI, au dus la descoperirea mai multor nereguli, care vor fi sanctionate contraventional. Nu este exclus, avand in vedere deficientele constatate, ca, impreuna cu Parchetul, sa se efectueze cercetari sub aspectul comiterii infractiunii de neglijenta in serviciu. Surse din IGP ne-au precizat ca firma nu avea un plan de paza pentru transporturile interjudetene de valori monetare, in conformitate cu Legea 333/2003. CPI nu primise nici aprobarea IGP pentru astfel de transporturi. In plus, potrivit normelor legale in vigoare, transportul efectuat de Nica trebuia asigurat prin participarea a cel putin doi insotitori inarmati, la care se adauga si o alta masina de escorta. Politistii spun ca, in acest caz, a fost vorba despre un management defectuos, in conditiile in care transportul a fost organizat cu doua zile inainte, iar echipa care avea de indeplinit misiunea nu a fost instiintata in acest sens. Asa se face ca au fost solicitati Nica si insotitorul sau, dupa ce, duminica, in jurul orei 15, s-a constatat ca echipa initiala nu s-a prezentat la post. In ceea ce priveste masina folosita, aceasta fusese subinchiriata de la "Secrom Security" , in conditiile legale. Anchetatorii ne-au declarat ca nu sunt probleme in ceea ce priveste trezoreriile constituite la punctele de lucru ale CPI din tara, avand in vedere ca firma era autorizata sa presteze servicii si sa transporte valori monetare. Fiind autorizata sa efectueze transporturi de acest tip, CPI ar fi putut sa si depoziteze, in conditii legale, in trezoreriile proprii, astfel de valori. Cele peste o suta de miliarde de lei colectate de Nica urmau a fi predate la sediul