- Social - nr. 131 / 6 Iulie, 2004 Relatia functionar-public-cetatean preocupa in foarte mare masura pe cei de la Serviciul de Evidenta Informatizata a Persoanei Mures. Daca saptamana trecuta va informam asupra unor preocupari la zi in ce priveste activitatea acestuia, astazi revenim asupra subiectului, deoarece de modul in care vor fi rezolvate problemele de aici, in acea masura vom putea consemna intrarea intr-o normalitate a activitatii acestui serviciu. Pentru o comparatie am sa ma refer la doua exemple. In Germania anilor 1990, atunci cand afluxul de imigranti era foarte mare, cererile de azil politic sau de prelungire a sederii se adresau Politiei pentru straini. Cum ma numaram printre solicitantii unei prelungiri de sedere, dupa o asteptare de circa o ora, cozile erau imense si se lucra la mai multe ghisee, in functie de natura solicitarii, am ajuns in fata functionarului in jurul orei 13,00. Sa nu va imaginati cumva ca dialogul se poarta in picioare sau ca cei din spate te inghesuie sau iti dau zor sa termini mai repede. Nici vorba. Fiecare solici-tant statea fata in fata, pe un scaun, cu functionarul de la birou. Asadar, aveam nevoie sa-mi prelungesc sederea cu o luna. Mi s-a explicat pe indelete ce prevede legislatia germana, ce posibilitati am, ce documente am de completat si care sunt sansele. Am multumit, fiind pe deplin satisfacut de rezultatul intrevederii. Nu mica mi-a fost mirarea cand in dupa-amiaza aceleiasi zile, pe la ora 18,00, am primit o scrisoare recomandata, pe adresa gazdei unde sedeam, prin care mi se explica, in detaliu, toate prevederile legale in speta, inclusiv ce prevede legea cu privire la contestatii. Asta da operativitate. Sa revenim la ai nostri. Cozi, nervi, injuraturi, toti vor sa bage capul pe patratul de la ghiseu care iti permite sa vezi fata functionarului. Legea spune ca eliberarea unui document, in cazul unui pasaport,