Antrenati de cresterea cererii, imbuteliatorii Coca-Cola si PepsiCo, cei doi giganti mondiali ai bauturilor racoritoare, continua sa investeasca zeci de milioane de dolari in extinderea capacitatilor de productie din Romania.
Coca-Cola HBC Romania, filiala locala a imbuteliatorului elen Coca-Cola HBC, a investit deja anul acesta 38 de milioane de euro, in extinderea capacitatilor de imbuteliere si in noi depozite, spun reprezentantii companiei.
La randul sau, Quadrant Amroq Beverages, imbuteliatorul bauturilor PepsiCo pentru Romania, a anuntat ieri ca va mai investi 4,5 milioane de dolari in fabrica sa de la Bucuresti, dupa ce tocmai a finalizat o alta investitie de sapte milioane de dolari intr-o noua fabrica la Covasna, care va incepe sa functioneze in aceasta vara.
In ambele cazuri, motivatia este cresterea cererii. Dupa un declin intre 1994 si 2000, consumul de bauturi racoritoare din Romania a inceput sa recupereze decalajul mare fata de tarile din Europa de Vest, care este inca de peste trei ori mai mare.
Potrivit ultimelor studii de piata, consumul total de bauturi de racoritoare a crescut anul trecut cu 8% in volum la aproape 2 miliarde de litri, iar pentru acest an este preconizata o crestere de 10% in volum.
"In 2004, Coca-Cola HBC Romania s-a angajat intr-un program deinvestitii care totalizeaza circa 38 de milioane de euro, si care a fost in cea mai mare parte implementat. Extinderea a fost proiectata inca de anul trecut in vederea acoperirii cererii pietei si a cresterii numarului de arome si tipuri de ambalaje imbuteliate", a declarat Mugurel Radulescu, director de relatii externe al companiei.
Coca-Cola a avut afaceri de aproape 200 milioane de euro anul trecut pe piata romaneasca.
Cresterea capacitatii de productie este impusa de cresterea de volum, de circa 30%, inregistrata de companie pe primul trimestr