Toti salariatii au fost trimisi "in vacanta" pana pe 2 august a.c., surse din interiorul societatii sustinand ca acest concediu ar putea sa se prelungeasca pana la finele lunii viitoare. Liderul de sindicat de la ARO, Gheorghe Apostu, spune ca aceasta vacanta a venit pe neasteptate deoarece pana acum concediile salariatilor de la Aro coincideau cu cele ale altor uzine de profil, precum Dacia.
"In fiecare an am luat concediu in august. Nu stiu ce vom face atunci, cand alte fabrici cu care noi colaboram sunt inchise. Probabil ca nici noi nu vom avea de lucru", spune liderul de sindicat.
Acesta sustine ca nici pana acum salariatii nu prea s-au rupt cu munca, lucrand sporadic, in functie de comenzile existente: "Singura luna in care am avut efectiv de lucru a fost aprilie, dupa vanzarea Fabricii de Matrite si Scule, cand au fost bani pentru aprovizionare si cand am avut comenzi. De fapt, din acesti bani traim si acum.
In rest, s-a muncit cand si cand si mai ales la dezmembrarea unor utilaje pentru a fi vandute la fier vechi". In ceea ce priveste producerea mult-trambitatelor masini care sa-i dea gata pe americani, Apostu spune ca in loc de cateva mii abia daca au fost date "la gata" vreo trei. "Tot asteptam sa vina domnul Perez cu banii.
Eu cred insa ca nu a luat aceasta fabrica sa o tina, pentru ca altfel nu ar vinde pe te-miri-ce tot ceea ce se poate vinde. Atunci cand vrei sa tii ceva nu vinzi in pierdere", mai spune liderul de sindicat, care a precizat ca i-a trimis o scrisoare patronului Cross Lander pentru a-l instiinta ca vinde "fierul vechi" la preturi prea mici.
In timp ce cei peste 1000 de salariati inca mai spera sa aiba de lucru, Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) asteapta rezultatul controlului Curtii de Conturi pe marginea privatizarii ARO, monitorizand in acelasi timp modul