Dupa ce ne-au umplut ziarul, postul de radio si cel de televiziune favorit cu reclame, companiile media au inceput lupta pentru intrarea pe piata telefoanelor mobile.
Cel putin asa se intampla in America, unde gigantii de la Time Warner si Walt Disney au devenit interesate de celularele multimedia, care pot receptiona clipuri video. Pe masura ce viteza de transfer a datelor in retelele de telefonie mobila creste, devine posibila urmarirea stirilor in direct sau chiar a filmelor de lung metraj pe telefonul mobil.
Cu noile tipuri de telefoane mobile, daca ati ratat golul cel mai important din meciul de aseara, nu mai trebuie sa va grabiti acasa ca sa-l vedeti la jurnalul TV. Un prieten vi-l poate transmite pe telefonul mobil, chiar de la prima ora a diminetii. De aici si pana la ideea marilor corporatii de a va trimite reclame pe mobil nu a mai fost decat un pas.
In Romania, deocamdata numai Orange si Connex trimit reclame pe telefonul mobil, insa e vorba doar de mesaje text (SMS). Odata cu patrunderea tot mai rapida a terminalelor care suporta si MMS (Multimedia Messaging System, mesaje care contin text, imagini, sunet) si pe piata romaneasca, acest lucru s-ar putea schimba, iar marile companii ar putea deveni interesate de acest "spatiu de emisie" ramas neexploatat pana acum.
Piata romaneasca a mesajelor MMS este inca destul de mica, insa progrese sunt facute in mod constant. Cel mai recent standard tehnologic introdus permite trimiterea de mesaje MMS intre cei doi mari operatori, Connex si Orange, lucru care ridica dintr-o data multe bariere din calea celor care cauta sa vanda publicitate prin intermediul mesajelor multimedia.
In Statele Unite, Disney si Time Warner se gandesc serios la initierea unor servicii complete de continut multimedia pentru telefonia mobila, pentru a vinde mai usor spati