- Social - nr. 132 / 7 Iulie, 2004 Guvernul a anuntat introducerea unei noi taxe. De la 1 ianuarie 2005 va trebui sa platim o taxa pentru ca mergem cu masina proprie, taxa care va fi calculata in functie de vechimea autovehiculului. Este vorba, in speta, de un tarif de utilizare a drumurilor nationale, calculat in functie de nivelul de poluare al masinii. Intr-un prim caz, cei care au autoturisme echipate cu motoare care respecta cel putin standardele de poluare Euro II vor plati o taxa de 17 euro pe an. In cazul motoarelor care corespund la Euro I, proprietarii vor plati o taxa de 21 euro, in timp ce, pentru motoarele nonEuro, taxa este de 24 euro pe an. Dovada platii taxei se face cu o rovigneta, iar in cazul in care banii nu sunt platiti, amenda este, pentru autoturisme, intre 3 si 4,5 milioane de lei. Certificatul de inmatriculare al "contravenientului" va fi retinut pana cand acesta va face dovada platii taxei. Precizam ca si pana acum exista o "taxa de drum", dar initial ea a fost inclusa in pretul benzinei si, ulterior, in acciza la benzina. Dupa ce a anuntat introducerea acestei noi taxe, Guvernul nu a pomenit nimic de vreo ieftinire a benzinei, care sa rezulte din anularea din acciza a nivelului vechii taxe. Iar noile taxe vor fi valabile pana in anul 2007, pentru ca din anul urmator vor creste. Cine sunt cei mai napastuiti prin aceste noi taxe? Desigur, romanii de rand, cei care poseda Dacii. Potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme, din cele circa 3 milioane de autoturisme existente in prezent in Romania, circa 1,9 milioane sunt Dacii. Iar dintre acestea circa 1,7 milioane nu au motoare Euro, intrucat au fost produse inainte de introducerea acestui standard pentru productia interna. Deci, intr-o aproximare destul de larga, in tara sunt circa 2 milioane de posesori de autoturisme vechi care vor plati cea mai mare taxa