Cu toate ca este inca departe de stadiul de maturitate, marcata inca de destule probleme, unele dintre acestea destul de dificil de rezolvat, piata romaneasca de e-commerce isi continua totusi evolutia ascendenta inregistrata in perioada 2002 - 2003. Daca in anul 2000 nu existau decat aproximativ 25 de magazine virtuale si site-uri de tip B2B, iata ca la jumatatea anului 2004, numarul acestora tinde catre 600 de adrese, cresterea anuala fiind de 200%.
Ce a determinat aceasta crestere ? Principalul factor care a indemnat jucatorii din diverse industrii sa se orienteze catre Internet si comertul virtual este reprezentat in primul rand de ascensiunea hyper si supermarket-urilor, care au determinat necesitatea identificarii a noi canale de distributie. In acelasi context, nu a putut fi neglijata nici stabilitatea la care a ajuns piata romaneasca de Internet. Cele trei milioane de utilizatori care reprezinta populatia romaneasca online reprezinta deja o piata destul de importanta pentru a fi luata in considerare. si analizand dinamica utilizatorilor, nici una dintre companiile care au optat pentru puncte de comercializare virtuale nu ignora faptul ca, asa cum indica statisticile MAE, in afara granitelor, se afla aproximativ inca 5 milioane de romani.
Un alt factor, luat in considerare, de cei care au optat pentru magazine virtuale sau alte forme de comert electronic, este costul destul de redus al unui site comercial, comparativ cu cheltuielile pe care le presupune un spatiu de desfacere clasic.
O ancheta realizata de Ziarul Financiar, in decursul careia a fost analizata oferta a 53 de agentii de Web in ceea ce priveste costurile solicitate pentru crearea unui magazin virtual indica faptul ca pretul mediu al unui astfel de site se plaseaza in limite cuprinse intre 2000 si 3000 de euro, preturi influentate in special de exper