Teatrul de Balet "Oleg Danovski" a prezentat, de curând, cea de-a treia premieră a anului 2004, la toate cele trei premiere contribuind un creator al şcolii franceze de dans: James Amor (Franţa) a repus în scenă spectacolul danezului August Bournonville, Napoli, în stilul distinct al acestuia, conservat până astăzi pe multe scene ale lumii; apoi artistul francez de origine română, Gigi Căciuleanu, a prezentat o Gală de balet, Via Paris, care a reunit o serie dintre creaţiile sale, printre interpreţi
numărându-se şi coregraful, aflat într-o formă excelentă şi, în fine, la începutul lunii iunie a avut loc premiera coproducţiei româno-germane, Cei trei muşchetari, pusă în scenă de coregraful francez Germinal Casado, coproducţie ce va fi prezentată în turneul anual al companiei, în Germania, Elveţia, Austria şi Franţa.
Născut în Maroc, la Casablanca, Germinal Casado a urmat cursuri de art-déco şi mai târziu de dans, ulterior devenind creator în ambele direcţii. După un stagiu la Paul Goubé şi la Marchizul de Cuévas este angajat de Maurice Béjart în 1957, devenind unul dintre cei mai importanţi solişti ai Baletului secolului XX. A creat o serie de roluri în Sfinţirea primăverii, în căutarea lui Don Juan, Mathilde, Simfonia a IX-a, Romeo şi Julieta, Bhakti şi altele, dar, în paralel, a conceput şi scenografia pentru o bună parte dintre creaţiile lui Béjart. Dintre acestea am o serie de schiţe (în cartea lui Marie Françoise Christout) din Povestirile lui Hoffman, Damnaţiunea lui Faust şi Bhakti, iar pe peliculă îl am ca dansator în Bhakti, un rol în care a excelat, alături de Maďna Gielgud. în 1977 devine, pentru mulţi ani, directorul Teatrului de Balet din Karlsruhe, unde montează o serie de spectacole de balet, precum Pasărea de foc, Pulcinella, Carmina Burana, Pinocchio, Cei trei muşchetari, Loreley, Viva Vivaldi, şi încă multe altele, în acelaşi