Juristi, organizatii neguvernamentale si politicieni americani vor sa puna la index o serie de jocuri electronice. Este vorba de “jocuri violente care distrug o intreaga generatie“.
Un politician democrat, Mary Lou Dickerson, este autorul unui proiect de lege in care se cere interdictia vanzarilor unor anumite jocuri catre copii. Riposta a venit imediat din partea presedintelui Asociatiei de Soft de Divertisment, Douglas Lowenstein.
Acesta se intreba, retoric, de ce s-ar interzice minorilor sa cumpere un joc “violent“ precum “Resident Evil“, din moment ce aceeasi masura nu se aplica in cazul achizitionarii filmelor “Passion of the Christ“ sau “Kill Bill“.
Gaz peste foc a turnat insa un soldat american din Irak, care ar fi declarat ca participarea la o ambuscada l-a facut sa se simta ca in timpul jocului “Grand Theft Auto“, se arata intr-un material CNN.com.
CAZUL “COLUMBINE“. In ultimii ani s-au succedat prin presa americana o serie de rapoarte care incercau sa demonstreze imensul potential negativ pe plan psihologic al unor jocuri pe calculator, dar si consecintele “consumului“ acestor distractii virtuale.
Astfel, prin 2000 a aparut un studiu alcatuit de mai multe organizatii, intre care si aceea care grupa asociatii medicale, pediatrice si psihiatrice. In dosarul respectiv se spunea ca impactul negativ al jocurilor electronice este mai periculos decat in cazul televiziunii, al filmelor si al muzicii.
Tot in 2000, autoritatile de la Wahington au facut public un studiu al Departamentului Sanatatii, legat de aceasta controversa. Conform acestui raport, nu ar exista nici un temei stiintific care sa sustina ideea conform careia violenta unor jocuri video ar duce la violenta din viata reala.
Peste aceste rapoarte sta cazul “Columbine“, cand doi adolescenti pasionati de jocul “Doom“ au impus