Taximetristii cer demisia lui Miron Mitrea
Monopolul asupra serviciilor de taximetrie de la Aeroportul Otopeni a fost instituit ieri, dupa ce o tentativa similara a esuat la inceputul acestui an.
Licitatia organizata de conducerea Aeroportului, prin Bursa Romana de Marfuri, a fost cel putin la fel de suspecta, prin modul de derulare, ca si cea din luna ianuarie: caietul de sarcini a fost astfel conceput incat o singura firma sa i se poata conforma, si anume Fly Taxi SRL.
Iar momentul anuntarii licitatiei a fost fixat dupa ce toate autorizatiile de taximetrie pentru Bucuresti erau epuizate.
Sindicatul Soferilor, afiliat la Blocul National Sindical, a pichetat sediul BRM pe toata durata licitatiei, in semn de protest fata de incalcarea, prin acordarea acestei exclusivitati, a Legii Taximetriei.
Firma Fly Taxi s-a infiintat in septembrie 2003, iar in noiembrie a cumparat, prin leasing, 60 de autoturisme, tip "utilitara pentru transport persoane" (singurele modele cu portbagaj mai mare de 600 de litri), marca Peugeot Partner, culoare gri-metalizat. O luna mai tarziu, Aeroportul Otopeni a anuntat licitatia pentru serviciile de taximetrie.
Conditiile din caietul de sarcini au trezit atunci primele suspiciuni: ofertantii trebuiau sa aiba un parc de minimum 60 de masini, fabricate in 2003, cu portbagaj mai mare de 600 litri si culoare gri-metalizat. La licitatia organizata la sfarsitul lui ianuarie, au participat doua firme, Fly Taxi si Allegro Taxi.
Ultima a fost exclusa din start, intrucat nu a prezentat scrisoare de garantie bancara - dar nici nu avea un parc de masini care sa respecte conditiile impuse. Ziarul Adevarul a demonstrat atunci complicitatea dintre cele doua firme participante: masinile firmei Fly Taxi erau parcate in curtea "concurentilor" de la Allegro. Sub iminenta scandalului, licitatia