In Statele Unite, cea mai mare companie aeriana, United Airlines, continua sa functioneze, insa a fost protejata ani la rindul de faliment prin ordin judecatoresc. In ciuda garantiilor guvernamentale, United avut pierderi de 9 miliarde de dolari in ultimii patru ani. Expertii din domeniu nu se arata prea optimisti in privinta sanselor de supravietuire ale unor companii precum United sau US Airlines, iesite recent de sub protectia juridica. Potrivit acestora, marile companii trebuie sa reduca masiv din cheltuieli si sa-si schimbe drastic modul de derulare a afacerilor.
Pret mic, venit mare
In prezent, aproape singurele companii aeriene care fac profit sint transportatorii cu preturi foarte mici. In Europa, Easy Jet si Ryan Air, din Marea Britanie, respectiv Irlanda, sint profitabile si cistiga vertiginos din piata, chiar daca la bordul avioanelor lor nu se serveste mincare, iar pasagerii nu beneficiaza de nici o modalitate de distractie. Mai multe noi companii cu preturi reduse au fost lansate si in Europa de Est. In SUA, se petrece acelasi fenomen: companiile Southwest si Jet Blue au iesit invingatoare in lupta cu gigantii aerieni. Expertii spun ca succesul companiilor aeriene cu preturi reduse vine nu numai din faptul ca acestea isi platesc pilotii si personalul cu salarii pe jumatate cit cele oferite de marii operatori, cit mai ales din extinderea retelei Internet.? Din ce in ce mai multi oameni din intreaga lume folosesc Internetul pentru a gasi ofertele cele mai atractive din punct de vedere financiar si, spun analistii, ei vor alege tarifele cele mai mici, chiar daca biletul nu include servirea mesei sau a unor bauturi.
Marile companii s-au pus pe treaba
In replica la expansiunea companiilor ieftine, transportatorii traditionali au scazut preturile la bilete si si-au redus cheltuielile, vinzind spre exemplu mai multe bilete p