- Social - nr. 136 / 13 Iulie, 2004 Aproape zilnic, prin mijloacele de informare mass-media, ni se atrage atentia asupra drepturilor pe care le avem noi, consumatorii, prevazute in acte normative mult imbunatatite, dar nu destul de severe pentru cei care pun in vanzare produse alterate, cu termenul de valabilitate expirat, contrafacute sau cu defecte de fabricatie. Suntem convinsi ca multi dintre noi nu o data am trecut cu vederea sfidarea furnizorilor de servicii, de produse de cea mai proasta calitate, care ne-au pus viata in pericol. De ce ne lasam inselati sau renuntam la a pretinde despagubiri sau recuperarea sumelor platite pe un serviciu sau un produs de proasta calitate? Pentru ca si in astfel de cazuri birocratia, generalizata in Romania, te face sa renunti la drepturile tale de consumator. Trebuie sa pierzi timp cu depunerea reclamatiei la OJPC, sa astepti verificarea produsului, sa dai explicatii, nu in putine cazuri sa suporti insultele patronului de magazin care "iti demonstreaza in stil agresiv ca nu el este de vina, ca producatorul, care, de multe ori, nu se stie din ce tara e". Si astfel, ne lasam pagubiti, inselati pe banii nostri, cumparand produse alimen tare cu termenul depasit (din cauza ca pe ambalaj nu este imprimata vizibil sau clar data fabricatiei) si chiar alterate (cioco lata cu viermi, mezeluri, carne tocata sau peste congelat cu miros de stricat). Romania este paradisul produselor contrafacute, care domina piata, atat alimentare, in special bauturi alcoolice si dulciuri, cat si industriale - electrocasnice, electronice, imbracaminte, incaltaminte, care, si atunci cand au un certificat de garantie (in piete si pe strada, nici vorba de asa ceva), acesta este acordat doar pentru 30 de zile, iar dupa o luna si doua zile se dezlipeste talpa etc. De neinteles e faptul ca atat legislatia, cat si organele specializate, care ar trebui sa nu