Romanii au mancat in ultimul an (iunie 2003 - iunie 2004) nu mai putin de 1.997 tone de chips-uri, platind pentru acestea 493,157 miliarde lei. Desi pare o cantitate impresionanta, surse din piata sustin ca romanii consuma mult mai putine chips-uri decat consuma polonezii, grecii sau germanii. Primul loc la consumul de chips-uri in Europa este ocupat de Anglia.
"Romanii mananca de 6 ori mai putine chips-uri decat polonezii si de 12 ori mai putine decat grecii. Piata este la inceput fata de tari precum Anglia, Germania, Polonia etc., dar este in crestere", ne-a declarat Nikos Anyfantis, directorul de marketing al companiei Star Foods.
In ciuda consumului considerat redus, piata romaneasca a fost invadata de companii straine care produc si comercializeaza o gama variata de chips-uri.
Astfel, in acest moment, principalii competitori pe piata chips-urilor sunt Star Foods, cu o cota de piata de 57,3 la suta in valoare si 58,6 la suta in volum, Chio Romania - 33,9 la suta cota de piata in valoare si 32,8 la suta in volum, Best Foods - 0,3 la suta in valoare si in volum, Procter & Gamble - 0,9 la suta in valoare si 0,5 la suta in volum, si Tasty Foods cu 5,6 la suta cota de piata
in valoare si 5,3 la suta in volum. In opinia actorilor de pe piata, piata romaneasca este imatura, iar consumatorii nu sunt interesati de ceea ce consuma in general. "In ultimul timp, pe langa imaginea brandului creata prin comunicare, consumatorii au inceput sa tina cont si de calitatea chips-urilor, daca sunt din cartofi sau nu", ne explica Nikos Anyfantis.
Romanii care locuiesc la oras sunt principalii consumatori de chips-uri, iar dintre acestia tinerii sunt cei care scot cei mai multi bani din buzunar pentru a cumpara chips-uri.
Volumul vanzarilor este insa determinat, in mare masura, si de veniturile consumatorilor - cei