Finalizarea procesului de privatizare a „perlei coroanei“ economiei romanesti, SNP Petrom, va aduce, pe langa inerentele modificari de structura, strategie sau politica economica si investitionala, si aparitia, pe piata interna, a unor produse concordante cu standardele si pretentiile europene, precum si a noului investitor strategic, compania austriaca OMV.
"SNP Petrom a sistat fabricarea benzinei cu plumb, iar stocurile cu acest produs vor fi vandute pana la sfarsitul acestei luni, ne-au declarat surse autorizate din cadrul companiei. De la 1 august, benzina cu plumb va fi inlocuita cu benzina cu mangan, un nou produs ecologic marca Petrom."
Strabunicul «benzinei pe blat»
Pentru unii automobilisti ai „epocii de aur“, perioada cand benzina era unica si cartelata, tetraetilul de plumb era „auxiliarul-minune“ care transforma gazolina, de multe ori subtilizata de diversi petrolisti „descurcareti“, in „film“, sau prin alte metode „neortodoxe“, in benzina apta de a pune in miscare autohtonele
„Dacii“ ori alte autoturisme aflate in dotarea romanilor. Asta, in pofida faptului ca, in timp, combinatia gazolina-tetraetil de plumb macina supapele nefericitelor masini ce apelau la acest tip de combustibil.
Desigur, procesata si comercializata sub controlul si standardele producatorilor, benzina cu plumb, la a carei productie Petrom a renuntat la inceputul acestei luni, nu prezinta decat riscul inerent al unei poluari a mediului in parametrii acceptabili, dar sub cerintele europene.
Asta, in timp ce, potrivit anunturilor reprezentantilor occidentali, normele europene impuse autovehiculelor au ajuns la Euro 4.
Descoperirea manganului
„In acest moment si pana la lansarea pe piata interna a noului tip de benzina, produs pe baza de mangan, in loc de tetraetil de plumb, Petrom va