Cand e vorba de demnitari sau de rudele oricat de indepartate ale acestora, ziduri mai groase decat ale Cetatii Sucevei, formate din SPP-isti, luptatori ai detasamentelor speciale, jandarmi, sunt puse Cand e vorba de demnitari sau de rudele oricat de indepartate ale acestora, ziduri mai groase decat ale Cetatii Sucevei, formate din SPP-isti, luptatori ai detasamentelor speciale, jandarmi, sunt puse stavila pericolelor imaginate de mai-marii serviciilor de protectie si paza. Atunci cand pericolul este evident, cum s-a intamplat in cazul transportului de bani efectuat de CPI SRL (erau in joc trei milioane de dolari), masurile de securitate sunt zero. Nu au fost respectate nici macar prevederile unei legi proaste, adoptata in urma cu un an, pe fondul conflictelor de interese marunte ale unor institutii cu raspunderi in domeniu, precum IGP, SRI, SPP, Jandarmerie. Potrivit legii, firma de transport ar fi trebuit sa aiba un plan de paza aprobat de unitatile beneficiare si avizat de IGP. In acest plan de paza trebuiau stabilite bunurile si valorile ce urmau a fi transportate, situatia operativa, durata transportului, mijloacele folosite, variantele de rezerva ale traseului urmat, dispozitivul de paza, consemnul general si particular pentru personalul implicat, mijloacele tehnice de autoaparare si modul de actiune in situatii de urgenta. Legea mai prevede ca transportul de bunuri sau valori sa se efectueze pe timp de zi. Indiferent de natura transportului, cand e vorba de valori importante, paza acestuia se asigura de o persoana inarmata si de minimum alti doi insotitori. Mijloacele destinate transportului trebuie sa posede un certificat care atesta clasa de siguranta. Se intelege, atunci cand trebuie sa asiguri transferul unei sume de 100 de miliarde de lei, dispozitivele tehnice, de paza si alarmare, trebuie sa asigure deplina securitate a operatiunii. Atunci cand exista o