Regizoarea Carmen Vidu se intoarce la teatru dupa o perioada de arest preventiv in inchisoarea Rahova: “Cind te droghezi refuzi tot, in inchisoare iti doresti tot”
La sfirsitul anului trecut, politia se lauda cu anihilarea unor retele de traficanti de droguri din “lumea buna” a Bucurestiului. Capul de afis in comunicatele de presa ale IGP era la acea vreme “reteaua Vidu”, in urma arestarii regizoarei Carmen Vidu.
Considerata de multi o speranta dupa spectacolele de an puse in scena la UNATC, Carmen Vidu a purtat si poarta, si dupa ce a iesit din arest, stigmatul de “cercetata intr-un dosar de consum si trafic de droguri”.
In urma cu doua zile, cind ne-a acordat acest interviu, Carmen Vidu tocmai terminase lucrul la o noua piesa, “Sos amar”, de Eric Bogosian. Piesele pe care le-a montat pina acum se adreseaza mai ales unor spatii neconventionale: “Nu ma intereseaza pentru ca sint spatii neconventionale, ci vreau sa gasesc publicul care nu este conventional”, spune ea.
Cum procesul referitor la implicarea artistei in trafic si consum de droguri continua de la toamna, in acest interviu nu am putut discuta conditiile in care a fost acuzata si judecata si nici despre vinovatia sau nevinovatia ei. E treaba politiei sa descurce itele. Experienta ei din ultima perioada, impartita intre teatru si inchisoare, este insa una care merita povestita.
Cind ai fost arestata lucrai la o piesa despre droguri?
“Insomnia” este povestea mea personala. Actritele cu care am lucrat au simtit ca este ceva foarte sincer si adevarat si am lucrat 6 luni. A fost un fel de laborator. Lucram cu 12 colege si au fost actrite care ma sunau ca sa intre si ele in proiect.
Ce text foloseai?
Le-am pus intrebari unor fete care consumau droguri, le cerusem sa vorbeasca despre euforie, nostalgie, relatiile cu societatea si, mai ales, despre felul