In clipa in care compania Forrester Consulting a facut public un studiu legat de securitatea casutelor electronice, ziaristii care se dedica si presei electronice au fost de parere ca avem de-a face cu “o stire infricosatoare“ (miss-information.net). Acest studiu a fost comandat de catre Proofpoint, o companie care se ocupa cu software in domeniul securitatii antivirus si antispam.
CIFRE RECI. Forrester Consulting a initiat luna trecuta acest studiu printre 140 de companii americane, incepand cu organizatii care au 1.000 de angajati si pana la corporatii cu peste 20.000 de angajati.
Astfel, peste 30% din totalul companiilor “chestionate“ au declarat ca au angajat personal specializat in monitorizarea continutului mesajelor electronice trimise din interiorul organizatiei, iar 10% dintre firme spun ca vor angaja un asemenea personal. In aceeasi ordine de idei, 43% dintre companiile cu peste 20.
000 de angajati folosesc un departament care se ocupa de e-mail-uri “in afara“. Pe de alta parte, mare parte dintre companii a declarat ca “reducerea riscurilor financiare si a celor legate de proprietatea intelectuala, asociate e-mail-urilor trimise din interiorul organizatiei, este un aspect important sau foarte important pentru firma“.
TEMERI SECURIZATE. Principalele motive care ii determina pe liderii marilor companii sa apeleze la o echipa de monitorizare a mesajelor trimise prin e-mail sunt urmatoarele: “memorii confidentiale si secretele comerciale“ ale organizatiei. Pentru companiile care au intre 5.000 si 20.000 de angajati, principala temere este legata de documentele financiar-contabile ale organizatiei.
Iar in ceea ce priveste companiile care au intre 1.000 si 5.000 de angajati, acestea sunt “obsedate“ de faptul ca angajatii ar spune cuvinte ofensatoare, prin e-mail, la adresa conducerii.
SOFT SPE