Un studiu realizat de fundatia americana CHF arata ca turismul romanesc are un potential insemnat, insa piedicile care stau in calea dezvoltarii acestui sector sunt destul de greu de depasit.
Conform studiului CHF realizat in vara anului trecut, produsele turistice actuale care pot fi exploatate pentru a atrage turisti straini sunt: turismul cultural, turismul ecologic si rural, turismul balneoclimateric si de tratament, turismul urban. Printre produsele care pot fi dezvoltate in viitor se numara: parcurile tematice, turismul de aventura si calatoriile de afaceri.
Desi competitia pe piata mondiala este foarte stransa, produsele enumerate mai sus au cateva avantaje fata de ceea ce exista in tarile din jur. De exemplu, unele dintre atractiile culturale ale Romaniei, cum ar fi Cimitirul Vesel de la Sapanta sau bisericile de lemn din Transilvania sunt absolut unice si constituie genul de produse turistice foarte apreciate de nemti sau elvetieni.
De altfel, piata scandinava, cea germana si cea franceza ar trebui sa se afle in capul listei de promovare a tarii noastre, aceste piete avand mari sanse de a deveni principalii furnizori de turisti straini pentru Romania.
Pe locul doi in topul potentialilor furnizori se afla SUA si Marea Britanie, cu mentiunea ca turistii din aceste tari au destul de putine cunostinte despre Romania ca destinatie de vacanta.
Astfel, in 2002, conform Institutului National de Statistica, turistii nemti au constituit 7,5% din totalul turistilor straini si 34,7% din turistii sositi din tarile Uniunii Europene, fiind urmati de italieni (22,3%) si francezi (8,9%).
Guvernul roman ar trebui sa majoreze bugetul de promovare a Romaniei, daca vrea sa fie la nivelul principalilor sai competitori, adica Ungaria, Cehia, Turcia, Grecia, Bulgaria, Maroc. De asemenea, pentru a atrage mai mult